L'aula oberta, una porta oberta al futur


Espero que en aquest blog una cosa hagi quedat clara: hi poden haver infinitat de problemes que dificulten l’aprenentatge, però hi ha recursos i solucions per a cadascun d’ells. Què passa quan hi ha una gran desmotivació per part de l’alumne, que veu que els coneixements impartits a classe no li serviran per a res? Doncs fruit d’aquesta idea sorgeixen les Aules obertes.


Les aules obertes estan pensades per aquells alumnes d’educació secundària amb dificultats d’aprenentatge i adaptació, basades en un sistema molt més pràctic que teòric encaminat en la pràctica d’algun ofici. També es caracteritza per tenir uns grups reduïts, que permeten una atenció més individualitzada. Amb aquesta mesura el que es pretén es evitar l’abandonament dels estudis, alhora d’ampliar el seu currículum amb l’adquisició de competències en diverses àrees professionals. Es dota així als nois i noies dels coneixements bàsics en matemàtiques, tecnologia, física, llengua, etc.


Les classes estan organitzades de tal manera que a teoria s’aplica a la hora de realitzar activitats manipulatives. En el documental que hem pogut veure, els nois preparaven una recepta de cuina trobant les proporcions dels ingredients mitjançant exercicis de matemàtiques, però hi ha altres opcions com a tecnologia treballar la informàtica; a ciències naturals la jardineria; a ciències socials inserció al món laboral... Paral·lelament, s’orienta a l’alumne cara el seu futur laboral, a través de petites estades en l’empresa, elaboració de currículums, desenvolupament d’habilitats socials etc.


Penso que aquesta estratègia metodològica és una clara alternativa per als alumnes que van a desgana a l’ institut, i que a vegades fins i tot és un destorb per a la resta de la classe. Aquest recurs el farà sentir més motivat, i l’acreditarà amb la ESO, la qual cosa és important ja que si deix els estudis el seu nivell educatiu seria molt baix i li costaria molt trobar feina.


Així que no val a rendir-se a l’hora d’aprendre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario