
Què són les dificultats d’aprenentatge? Aquesta pregunta és la que pretenem resoldre al llarg d’aquesta assignatura. Efectivament, el terme dificultats d’aprenentatge és més nou que el propi problema, però últimament se’n a fet més ressò degut a que s’ha intentat delimitar el concepte, definint quines són realment aquestes dificultats i la manera d’afrontar-les.
L’objectiu principal encarat a aquestes dificultats és precisament tractar-les com a una dificultat i no com a un impediment per a ésser un alumne capaç de ser integrat en una classe normalitzada. Començarem, per tant, per descriure quines són: dificultats en l’escriptura i la lectura comprensió oral, raonament verbal i no verbal… Però també inclourem deficiències auditives, visuals, coeficients baixos o ambients que no han afavorit l’aprenentatge.
Com haureu endevinat, aconseguir l’harmonia a les aules amb nens que presenten aquestes dificultats no és una tasca senzilla. Properament parlarem de l’escola inclusiva que pretén trobar aquest equilibri. No obstant, també cal destacar que hi ha hagut un gran avenç en el tema, i que per primera vegada s’estan reconeixent com un punt urgent a tractar, ja que detectat a temps, és molt més fàcil posar remei a un problema que a la llarga pot desencadenar-ne d’altres.
Al cap i a la fi, l’aprenentatge ens afecta a tots i transcendeix l’escola, és imprescindible que ens hi submergim per a què l’ensenyament sigui eficaç i el més important de tot, útil en nostre futur.
Diguem-ho i ho oblidaré, ensenyam-ho i ho recordaré, involucra’m i ho aprendré
No hay comentarios:
Publicar un comentario